Az elképesztő fesztiválkarriert befutott modern magyar rabszolgasztori, az Egy nő fogságban után most Almási Tamás tokaji aszúról forgatott dokuját vette szárnya alá Magyarország egyik legsikeresebb dokumentumfilmes producere, Ugrin Julianna. A Folyékony arany a napokban a miskolci CineFesten debütál, és szeptember 19-től látható a mozikban.
Fotó: Muray Gábor
UGRIN JULIANNA
Producer, gyártásvezető, koproducer, 2008 óta dolgozik a filmszakmában, 2009-ben a Eurodoc rangos dokumentumfilmes produceri képzését is elvégezte. Karrierjét a Havas Filmsben kezdte, 2011-ben társszervezője volt a Eurodoc első fordulójának Budapesten. 2011-ben megalapította saját filmgyártó cégét, az Éclipse Filmet. Terveivel számos nemzetközi vásáron és pitchingfórumon részt vett, és a kész filmek olyan fesztiválokon szerepeltek vagy nyertek díjakat, mint az IDFA, a Szarajevói filmfesztivál, a Dok Leipzig vagy a HotDocs. 2016 óta a Színház- és Filmművészeti Egyetem DLA-hallgatója. Eddigi legsikeresebb filmje, Tuza-Ritter Bernadett felkavaró alkotása, az Egy nő fogságban (2017) az első magyar egész estés dokumentumfilm, amely bekerült a Sundance Filmfesztivál versenyprogramjába. A film világpremierjét az amszterdami IDFA-n tartották, számos díjat nyert, Európai Filmdíjra jelölték, a magyar filmkritikusok a legjobb dokumentumfilmnek járó díjjal ismerték el.
Ha egyszer lesz egy dokumentumfilm arról, hogyan nézett ki az USA a 2020-as évek közepén, ez a jelenet – a jövőbe beszélő kínai diáklány, mögötte két egymást püfölő amerikai – nyugodtan mehetne az intróba.
Ha az ukrán energiafenyegetés megvalósul, akkor a magyar családok áramszámlája a duplájára, fűtésszámlája a négyszeresére nő – jelentette ki reggeli interjújában Orbán Viktor. Szerinte nonszensz, hogy a magyarokkal akarják megfizettetni az európai háborús politika árát.